چکیده: (1598 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل بازاریابی و فروش نفتخام ایران انجام شده است. بر همین اساس، مفهوم سازی بازاریابی و فروش نفتخام ایران، تعیین عوامل تأثیرگذار و راهکارهای عملیاتی برای بهبود بازاریابی و فروش نفتخام ایران مد نظر بوده است. روش استفاده شده در این پژوهش با توجه به ماهیت اکتشافی پژوهش، نظریه داده بنیاد است. نمونه گیری استفاده شده در این مطالعه، نمونه گیری نظری است. مبنای اصلی جمع آوری اطلاعات، انجام مصاحبههای عمیق با مدیران و کارشناسان ارشد حوزه بازاریابی و فروش نفتخام کشور تا دستیابی به اشباع نظری بوده است. در مجموع 12 مصاحبه انجام شد. پس از جمع آوری اطلاعات، کدهای مربوط به مصاحبههای مکتبوب تجزیه و تحلیل شدند. یافتههای پژوهش که پس از انجام مراحل سه گانه کدگذای باز، محوری و انتخابی مدل نهایی پژوهش بهدست آمده است، نشان میدهد که مدل نهایی از 6 مقوله کلی (علی، زمینهای، مداخلهگر، پدیده محوری، راهبردها و پیامدها)، 16 مقوله فرعی و 111 مفهوم اصلی تشکیل شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مخزن دریافت: 1398/9/12 | پذیرش: 1398/9/12 | انتشار: 1398/9/12