1- رئیس پژوهشکده مدیریت سما
2- پژوهشگر پژوهشکده مدیریت سما
چکیده: (97 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تدوین استراتژیهای روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران است که در دو فاز انجام شده است: نخست، تدوین مقاصد مطلوب روابط عمومی و دوم، تدوین مسیرهای مطلوب روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران. قلمروی این پژوهش شرکت ملی نفت ایران است. پژوهش حاضر بر اساس نتیجه یک تحقیق کاربردی، بر اساس هدف یک تحقیق توصیفی و بر اساس نوع داده یک تحقیق ترکیبی (کمی و کیفی) میباشد. الگوی مورد استفاده در پژوهش یک الگوی ترکیبی ( فرایندی و نتیجهای) برای تدوین استراتژیها است.
یافتههای فاز اول (مقاصد مطلوب) شامل بیانیههای ماموریت، چشمانداز و ارزشها و همچنین تعداد 19 هدف استراتژیک است. در فاز دوم ابتدا زیرسیستمهای روابط عمومی شامل مطالعات و مسئولیت اجتماعی، ارتباط با ذینفعان، انتقال مطالب به رسانهها، ارتباط با فضای مجازی، فرهنگی و هنری، نشر مطالب و مدیریت روابط عمومی تعیین شده و سپس مسیرهای مطلوب (استراتژیهای) زیرسیستمها به روش ترکیبی تدوین و اولویتبندی شدهاند که در مجموع 49 استراتژی نهایی گردید.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
تحلیلی دریافت: 1399/8/25 | پذیرش: 1399/8/10 | انتشار: 1399/8/10