دوره 1396، شماره 147 - ( 7-1396 )                   جلد 1396 شماره 147 صفحات 13-20 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1442 مشاهده)

با توجه به خطرات و ریسکهای دریانوردی، در سطح بینالمللی اسناد متعددی برای رعایت ایمنی توسط سازمانهای مختلف به ویژه سازمان بینالمللی دریانوردی (آیمو) تهیه شده است. کُد مدیریت ایمنی بینالمللی از جمله اسناد مهم و تأثیرگذار در این حوزه است. ایمنی وضعیتی است که در آن احتمال ورود خسارت به اشخاص، اموال و محیط زیست تا سطح قابلقبولی (یا پائینتر از آن) کاهش یافته یا در آن سطح حفظ شود. بهموجب این کُد، شرکتهای دریانوردی ملزم به پیادهسازی سیستم مدیریت ایمنی برای شناورهای مشخص شده تحت این سند شدهاند. واحدهای حفاری متحرک فراساحلی نیز مشمول این کُد قرار میگیرند که اعمال الزامات آن میتواند نقش غیرقابلانکاری در ایمنی فعالیتهای حفاری فراساحلی داشته باشد. در اجرای این کُد، شرکت، شخص برگزیده، مدیر تأسیسات فراساحلی، دولت صاحب پرچم و بیمهگران دارای نقش تأثیرگذاری هستند که در این مقاله تلاش میشود به بررسی نقش هر یک از آنها بپردازیم.

متن کامل [PDF 187 kb]   (522 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۸/۱ | انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱