دوره 1393، شماره 120 - ( 11-1393 )                   جلد 1393 شماره 120 صفحات 26-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (3139 مشاهده)
امروزه مفهوم رقابت در کسب و کار از رقابت بین بنگاه ها به رقابت بین زنجیره های تأمین گسترش یافته است. برای موفقیت در این محیط رقابتی باید هم در استراتژی و هم در اجرا، هماهنگی و همگامی کاملی بین حلقه های مختلف زنجیره برقرار باشد. مدیریت زنجیره ی تأمین، عاملی برای نیل به این مقصود است. مدیریت مؤثر زنجیره ی تأمین به ویژه در زنجیره های پیچیده ای مانند زنجیره ی تأمین بالادستی نفت، نیازمند توجه به عوامل استراتژیکی است که زنجیره را به سمت اهداف بلندمدت سوق دهد. در این راستا نیازمندی های استراتژیک مدیریت زنجیرهی تأمین بالادستی نفت به همراه کارکردهای آنها استخراج شده و جهت اجرا در زنجیره، همبستگی آنها با یکدیگر بررسی شده است. در نهایت مشاهده شد که همبستگی کافی بین نیازمندی های استراتژیک زنجیره ی تأمین بالادستی جهت اجرا در سطح زنجیره وجود دارد.
متن کامل [PDF 262 kb]   (1515 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۲۰