دوره 1399، شماره 181 - ( 8-1399 )                   جلد 1399 شماره 181 صفحات 50-60 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اعرابی سیدمحمد، وزیری یگانه سید احسان، اسفندیاری قلاتی شهرام. تدوین استراتژی‌های روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران بر اساس الگوی ترکیبی. ماهنامه علمی اکتشاف و تولید نفت و گاز. 1399; 1399 (181) :50-60

URL: http://ekteshaf.nioc.ir/article-1-2943-fa.html


1- رئیس پژوهشکده مدیریت سما
2- پژوهشگر پژوهشکده مدیریت سما
چکیده:   (31 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تدوین استراتژی‌های روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران است که در دو فاز انجام شده است: نخست، تدوین مقاصد مطلوب روابط عمومی و دوم، تدوین مسیرهای مطلوب روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران. قلمروی این پژوهش شرکت ملی نفت ایران است. پژوهش حاضر بر اساس نتیجه یک تحقیق کاربردی، بر اساس هدف یک تحقیق توصیفی و بر اساس نوع داده یک تحقیق ترکیبی (کمی و کیفی) می‌باشد. الگوی مورد استفاده در پژوهش یک الگوی ترکیبی ( فرایندی و نتیجه‌ای) برای تدوین استراتژی‌ها است.
یافته‌های فاز اول (مقاصد مطلوب) شامل بیانیه‌های ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌ها و همچنین تعداد 19 هدف استراتژیک است. در فاز دوم ابتدا زیرسیستم‌های روابط عمومی شامل مطالعات و مسئولیت اجتماعی، ارتباط با ذینفعان، انتقال مطالب به رسانه‌ها، ارتباط با فضای مجازی، فرهنگی و هنری، نشر مطالب و مدیریت روابط عمومی تعیین شده و سپس مسیرهای مطلوب (استراتژی‌های) زیرسیستم‌ها به روش ترکیبی تدوین و اولویت‌بندی شده‌اند که در مجموع 49 استراتژی‌ نهایی گردید.
 
متن کامل [PDF 693 kb]   (14 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تحلیلی
دریافت: 1399/8/25 | پذیرش: 1399/8/10 | انتشار: 1399/8/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی- ترویجی اکتشاف و تولید نفت و گاز می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Exploration & Production Oil & Gas

Designed & Developed by : Yektaweb