دوره 1398، شماره 170 - ( 8-1398 )                   جلد 1398 شماره 170 صفحات 43-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جنت آبادی علیرضا، مشبکی اصفهانی اصغر، سعیدنیا حمیدرضا، وظیفه دوست حسین. طراحی الگوی بازاریابی و فروش نفت‌خام ایران. ماهنامه علمی اکتشاف و تولید نفت و گاز. 1398; 1398 (170) :43-51

URL: http://ekteshaf.nioc.ir/article-1-2713-fa.html


چکیده:   (969 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل بازاریابی و فروش نفت‌خام ایران انجام شده است. بر همین اساس، مفهوم سازی بازاریابی و فروش نفت‌خام ایران، تعیین عوامل تأثیرگذار و راهکارهای عملیاتی برای بهبود بازاریابی و فروش نفت‌خام ایران مد نظر بوده است. روش استفاده شده در این پژوهش با توجه به ماهیت اکتشافی پژوهش، نظریه داده بنیاد است. نمونه گیری استفاده شده در این مطالعه، نمونه گیری نظری است. مبنای اصلی جمع آوری اطلاعات، انجام مصاحبه‌های عمیق با مدیران و کارشناسان ارشد حوزه بازاریابی و فروش نفت‌خام کشور تا دستیابی به اشباع نظری بوده است. در مجموع 12 مصاحبه انجام شد. پس از جمع آوری اطلاعات، کدهای مربوط به مصاحبه‌های مکتبوب تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌های پژوهش که پس از انجام مراحل سه گانه کدگذای باز، محوری و انتخابی مدل نهایی پژوهش به‌دست آمده است، نشان می‌دهد که مدل نهایی از 6 مقوله کلی (علی، زمینه‌ای، مداخله‌گر، پدیده محوری، راهبردها و پیامدها)، 16 مقوله فرعی و 111 مفهوم اصلی تشکیل شده است.
متن کامل [PDF 17259 kb]   (221 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مخزن
دریافت: 1398/9/12 | پذیرش: 1398/9/12 | انتشار: 1398/9/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی- ترویجی اکتشاف و تولید نفت و گاز می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Exploration & Production Oil & Gas

Designed & Developed by : Yektaweb