دوره 1396، شماره 152 - ( 12-1396 )                   جلد 1396 شماره 152 صفحات 35-46 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

دولابی حمیدرضا، حامدی ارکیده. استراتژی بازاریابی شرکت ملی نفت ایران. ماهنامه علمی اکتشاف و تولید نفت و گاز. 1396; 1396 (152) :35-46

URL: http://ekteshaf.nioc.ir/article-1-2226-fa.html


چکیده:   (1591 مشاهده)
امروزه تجارت انرژی و به ویژه نفت بزرگترین بخش تجارت جهانی محسوب میشود و با سایر بخشهای تجارت در تعامل بوده و بر آنها اعمال نفوذ میکند. نفت اعم از نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی، فرآورده ها و مشتقات نفتی، کالابی خاص و استراتژیک است که نمیتوان آنرا در کنار سایر کالاها قرار داد و برای تمامی کشورها اعم از تولیدکننده یا مصرفکننده اهمیت بسیاری دارد. بنابراین مدیریت، بهبود و تأمین امنیت تجارت نفت در برنامههای ملی و بینالمللی به عنوان اولویت اصلی کشورهای واردکننده و صادرکنندهی نفت است. به همین دلیل اتخاذ استراتژی مناسب جهت بازاریابی و فروش نفت و فرآوردههای آن نزد تولیدکنندگان و صادرکنندگان از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این مقاله استراتژیهای متفاوت بازاریابی پیشروی شرکت ملی نفت ایران را جهت رقابت در بازارهای منطقه ای و جهانی معرفی و هریک را به تناسب توان استفاده از آنها آسیب شناسی شده است. 
متن کامل [PDF 486 kb]   (3195 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی- ترویجی اکتشاف و تولید نفت و گاز می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Exploration & Production Oil & Gas

Designed & Developed by : Yektaweb